Tuesday 6 May 2014

a day as a tourist in Penang

Yuhuuu~~
selamat tinggal mood sedih! Sekarang mood untuk bersuka ria.
Semalam aku dengan classmate, housemate, roomate and bestmate aku, Fizah pergi Pulau untuk buat research pasal group assignment kitorang.

Actually, plan asal nak pergi jauh sikit. Tapi memandangkan kesuntukan masa dan bajet...pergi Pulau je la. Our topic is Visit Malaysia Year: Impact to tourism industry after negative incident. So we ols decide nak buat research kat Kementerian Pelancongan Penang je.


Nasib tak menyebelahi. Sape suruh datang tak buat appointment. Kan dah takde pegawainya. Ada meeting kat Putrajaya la pulakkk.....

Tapi takpe..as i mention in previous entry...life must go on..muahaha! We ols pun apa lagi. Menyamar jadi tourist la..Kebetulan aku pakai jubah dengan pashmina. Agak-agak ada tak yang sangka we ols tourist dari Arab ke? Pakistan ke? hehe....

Sumpah best. aku tak pernah rasa nikmatnya jalan kaki kat tengah pekan. Ini la first time. Sebelum ni pernah jugak sekali holiday kat Penang dengan family. Tapi time tu aku drive sendiri. Berbaku bakul la carut maki dan sumpah seranah yang keluar dari mulut aku sepanjang drive tu.

Seriously, kat Pulau lagi best jalan kaki or naik public transpot je. Sebab pekannya sempit and jalan selalu jem. Lagipun kalau nak pergi 1 tempat ke 1 tempat bukannya jauh sangat pun. and one more thing, banyak benda interesting yang kita boleh jumpa kat tepi tepi jalan atau lorong lorong kalau kita jalan kaki.


sudah menjadi kemestian untuk berselfie..kenapa ye??

that's Komtar! View from the ferry.

Then we ols naik bus pergi Komtar. Saje je teringin nak masuk dalam Komtar tu. First time masuk dowh.....hidup segan mati tak mahu je rupanya kedai kedai dalam tu. Mungkin sebab dah ada Prangin Mall and Parkson kat sebelahnya. Fizah sempat siggah gunting rambut kat dalam tu. Memula aku pun ingat nak gunting rambut jugak. Tapi bila tengok makcik tu macam tengah uli doh roti canai je buat kat Fizah tak jadi la aku.

our senior. Praktikal kat Kementerian Pelancongan Penang.


Eh! ada paparazi. feeling2 retis mak nokk..

3D museum


uncle ni soooo nice!

Fizah tengah gunting rambut. Kite selfie~


Then pergi Prangin Mall. Lepas tu keluar cari bus stop. Naik bus tapi separuh jalan je. Disebabkan bosan dengan kesesakan jalan raya, aku and Fizah turun dari bus and sambung jalan kaki dekat Little India. Singgah makan ABC and roti poratta jap.

Best la jalan kaki macam tu sebab kita boleh ramah mesra dengan ramai orang. Aku rasa semua orang friendly sangat. Termasuk la foreign.

Prangin Mall

mm...apa namanya ni ye? tapi interesting.Banyak kat tepi tepi jalan

ada lagi.....

dan lagi....banyak seni kat lorong lorong Penang ni

ekk..lentok habis

bubye Island..kembali ke tanah besar


tu je daaa!

2 comments: