Thursday 11 July 2013

UiTM Pulau Pinang Di Hatiku

Assalamualaikum and salam 1 Malaysia!

Alhamdulillah hari ni dah 2 Ramadhan.Aku pun dah 2 kali pergi tarawikh kat UiTM ni.Hari first tarawikh tak dapat pergi sebab........................................................................biarlah ayat tu tergantung kat situ ye.....

Makin hari aku makin suka dengan UiTM Pulau Pinang ni...Kiranya jatuh cinta la..haha!!Memang benar aku sudah jatuh cinta~~Ops!Sebelum aku terpesong lebih jauh,baik aku straight to the point je la ye..

   Masa aku form 5,aku ada join 1 program motivasi anjuran kelab IKRAM UiTM PP.Nama program ni PSK 13.PSK stand for Program Semarak Kasih.13 tu pulak bilangan sekolah yang diorang dah pergi.Kelab IKRAM ni datang kat sekolah aku,SMK Air Kuning.Masa memula dapat tau pasal benda alah ni aku punya la malas nak join.Aku ni memang tak suka sangat program program motivasi bagai ni.Diri aku ni dah terlebih motivasi dah,tak payah nak join program lagi.huhu~~

   Tapi bila ada suara suara sumbang yang kata benda ni wajib join,aku pun join la...nak nak lagi member aku semuanya join jugak....

   Sumpah cakap!!PSK ni gila bapak best!!!Mungkin sebab budak budak U yang handle program ni,so takde la boring.Selalunya orang tua yang dah tunggu masa nak pencen je buat program motivasi ni.Ups!hihi~
Setiap slot best!Kitorang dibahagikan dalam kumpulan.Setiap kumpulan ada 2 orang fasilitator.Tapi malangnya aku dah lupa nama diorang.haha!!Maaf maaf!

    Aku cuma ingat 3 orang je dalam ramai ramai fasilitator PSK ni.Abang Firdaus,abang Kam and abang Tuan.Yang lain semua dah reput dalam memory aku.Abang Tuan ni pun aku ingat sebab jumpa dia kat UiTM ni,kebetulan dia jadi PM time aku MDS.Kalau tak dia pun aku tak ingat.Aku ni memang mudah lupa kenangan manis.ngeh ngeh ngeh

   Lepas habis program tu aku pun ada la simpan azam yang berbunyi begini.."aku nak sambung belajar kat UiTM Penang la"

haha!!macam la aku boleh request sesuka hati nak masuk U mana.Kau ingat  kau anak Menteri ke??!Tapi alhamdulillah,dapat jugak aku masuk sini...........lepas aku dapat masuk UiTM PP ni,aku ada chat dengan abang Firdaus,bagitau yang aku dapat masuk sini.Dia kata...

                            "untungla,tapi kenapa baru masuk?sebelum ni dimana?"
                               "sebelum ni STPM,lepas STPM aritu dapat UiTM Sabah,tak pergi sebab jauh."
                             "gedix.pegi je la.merantau."
                                 "takpe la,dapat kat sini lagi best"
                             "best ke?p la join IKRAM tu"
                                 "Insyaallah."
                              "eh!takyah la,bukannya best pon IKRAM tu.."
                                   "ye ke?apa yang tak bestnya?"
                                 "sebab abang dah takde kat situ,tu yang tak bestnye..."
                                       "?>&*%#$@?....."

   Nampak tak nada nada perahsaan yang menggunung dalam dialog beliau diatas ni??!tapi memang aku taknak join pon IKRAM tu sebab tu kelab student diploma.Apa apa pun aku memang enjoy time PSK 13 tu.Kenangan tu akan aku berusaha sedaya upaya simpan elok elok supaya tak reput....walaupun aku ni mudah lupa kenangan manis...haha!!



           and the most important is....................................aku dah berjaya jadi student UiTM Pulau Pinang sekarang!!!!!!!!!!!!Yeayyy!!!UiTM Pulau Pinang di hatiku!!!mmmuah!!


yang botak tu la abang Firdaus..tapi kitorang panggil dia abang alamak!!

posing maut!!

abang fasi and student Air Kuning.dah macam sebaya je...

kakak fasilitator.....tak kenal sangat ngan dorang...

yang pegang mikrofon tu la abang Kam.macam Zizan sikit..haha!




k la....itu je,nak g sahur ni bubye!!

No comments:

Post a Comment