Friday 28 June 2013

housekeeping!

Assalamualaikum!
Today i'm so happy.........taktau kenapa happy semacam...ngeh ngeh ngeh
Harini dah 29 hb...so maknanya esok 30 hb la....hehe....my first paper,subjek Management.Sekejap je dah nak final exam.Rasa macam baru je habis minggu MDS.Tup tup dah nak final.That mean perjalanan aku untuk semester satu ni pun dah nak tamat.hurmmmm.........
   Dalam banyak banyak subjek yang aku ambik untuk semester ni aku paling suka subjek housekeeping!hihi~taktau kenapa aku suka subjek ni...mungkin sebab kena dengan minat aku kot...aku ni kan suka mengemas...hhahaaa!!
    Lagi satu faktor aku suka subjek ni ialah....sir Zamri tu my favourite lecturer dalam UiTM ni...hihi...Siapa Sir Zamri??Sir Zamri tu lecturer Housekeeping la..Aku suka sir Zamri ni sebab orangnya very loving,soft spoken and best!!haha...lecturer yang lain pun best gak tapi aku more prefer Sir Zamri la....^_^
    Dah hujung hujung Sem ni rasa rindu pulak dengan kelas praktikal housekeeping...walaupun aku tak suka baju housekeeping..haha!Seriously aku tak suka pakai baju housekeeping!T-Shirt putih,tudung and seluar hitam.....macam taik cicak...tak colourful~
    Tapi kelas dia best!!Enjoy je....Rindunyer bila ingat balik...Belajar bed making,cleaning,masuk linen room,main mop mop lantai kat lobby,cuci tandas hotel,sapu lantai,cuci cermin and banyak lagi la!Semua tu pengalaman yang tersangat la berharga and berguna.
    Walaupun aku ambik degree ni bukan la sebab nak apply jadi housekeeper,tapi sekurang kurangnya pengalaman ni boleh membantu bila dah kerja nanti and secara tak langsung boleh praktikkan kat rumah..hihi
    Nah,bagi hadiah sikit..tengok la gambar gambar time aku kelas praktikal housekeeping.Siapa kata time kelas tak boleh berposing?haha!
Sebelum kelas praktikal kena buat warm up dulu..


okey cover cover..ada orang snap gambar tu....


Katil yang dah siap di make up..hehe


Cuci bath tub


Lap almari...tak bagi habuk....


lap fridge...supaya sentiasa bebas dari habuk..kata hotel..mesti la kena bersih sentiasa


posing dulu!!abaikan baju yang huduh tu....


abaikan kaki seluar yang senteng tu......


saya bukan makcik cleaner ye....walaupun nampak mirip..haha!



Itu je....bubye!!Jumpa lagi next semester...eh!!Jumpa lagi next entry!!^_^

No comments:

Post a Comment