Thursday 20 June 2013

Makcik Lidah Bercabang

aku tak percaya lagi..
dengan apa yang kau beri..
aku terdampar disini..
tersudut menunggu mati...
Aku pulang~
tanpa dendam~
kuterimaaaaaa kekalahanku~~

Lagu tema untuk entry kali ni...memang kena sangat la dengan situasi aku sekarang...hmmmm...
18 jun lepas aku pergi Pejabat Tenaga Kerja Bangi.pasal kes si makcik juling tak bayar gaji tu la..Taun lepas aku buat report,tahun ni baru nak bicarakan..haih....Karenah Birokrasi~
    dalam perbincangan tu Si makcik tu kata dia tak setuju dengan tuntutan aku tu sebab notis berhenti yang aku bagi tu tak cukup sebulan...cam s**l la perangai makcik tu..Sebelum aku nak berhenti dulu tu dah bincang dah dengan dia kata notis tu tak cukup sebulan.Sepatutnya 1 sampai 29 hb tapi aku kerja sampai 24 je sebab 25 tu aku dah kena balik...dia kata ok,takpe...OKEY silap aku sebab tak rakam ayat dia tu...Thats why la dia boleh tak mengaku yang dia setuju pasal notis tu.
     So,dia buat offer baru untuk gaji aku tu..JUST RM 208!!!choiiii!!aku tuntut RM1000 lebih, kau nak bagi tu suku pun tak sampai!!Dah la RM208 je,nak bank in kan lepas seminggu pulak tu..kalau aku boleh bayar cash on the spot je la makcik!!
    Aku rasa bisnes dia tu dah nak bankrap atau mungkin dah bankrap dah pun..sebab tu RM208 cash pun takde.kalau takde dalam purse sekalipun pergi la keluarkan dari ATM.Entah entah dalam akaun bank pun dah negatif..
    Dah la dia nak bayar aku RM208 je,dia pulak nak buat tuntutan balik kat aku untuk gaji SEBULAN PENUH!!aku rasa memang dah desperate sangat dah makcik tu....Takpe,kalau dia bayar aku RM208,aku pun akan bayar dia balik banyak tu jugak CASH on the spot!tapi kalau nampak macam dah teruk sangat rupa makcik tu aku pun akan bayar guna method yang sama dia bayar kat aku..
    Itu pengalaman kerja aku yang pertama..aku memang suka sangat sangat kerja kat situ sebab hari hari aku bergaul and layan budak budak je..pengalaman aku yang sepatutnya manis tu kau dah buat dia bertukar jadi PAHIT!!sampai aku rasa malas nak ingat apa apa pun pasal tempat tu........................walaupun aku rindu sangat sangat dengan budak budak kat situ.

2 comments:

  1. sabar ek..lau x sabar..santau jer...hahhaha

    ReplyDelete
  2. haha!!!sabar la ni..kalau tak sabar dah tarik2 dah rambut makcik tu...

    ReplyDelete