Saturday 5 October 2013

LEADER WANNABE??

Setiap orang ada kelebihan yang tersendiri.Ada yang pandai matematik,ada yang pandai sains,ada yang cantik,pandai memasak,pandai akademik,pandai putar belit and macam-macam jenis pandai lagi la!Itu memang lumrah hidup.Tak ada yang sempurna and tak ada yang terlalu kekurangan.Allah tu kan maha adil.

   Begitu juga dalam kepimpinan.Setengah orang ni memang dikurniakan bakat untuk memimpin atau menjadi leader.Setengah lagi ni tak.Kalau semua jadi pemimpin siapa yang nak dipimpin??

    Kalau macam aku memang langsung tak ada ciri ciri seorang pemimpin.Itu aku sendiri akui.Tak payah orang lain nak bagitahu.Aku sendiri pun tak berminat nak menjadi pemimpin atau berada dalam barisan tertinggi kepimpinan.Mungkin aku ni jenis yang simple minded.Tak bercita cita tinggi.Prinsip aku senang je.Asalkan aku dapat buat perkara yang aku suka,berada di sekeliling orang yang aku sayang and orang sekeliling pun selesa (dan sayang aku) sudah lah.

    Aku ni bukanlah orang yang suka buat perkara yang di luar tabii atau batasan sebagai seorang perempuan.Benda yang aku suka buat pun benda yang simple simple je.Contoh macam yang aku buat sekarang ni la.Tulis blog,tulis novel,melancong,karaoke,lepak kat laut atau sungai (waktu siang je...),menikmati keindahan alam,tengok drama,tengok running man,baca novel and banyak lagi la benda yang terlalu mudah yang aku suka buat!Simple kan??

    Nak jadi leader..........................memang bukan gaya aku.Bukan bermaksud aku suka jadi kuli,cuma aku tak pandai nak memimpin.Mungkin aku mampu tapi agak makan masa untuk jadi pemimpin yang berdedikasi.Salah satu sikap buruk aku ni la,tak suka pegang tanggungjawab.


    Tapi aku akan belajar dari kesilapan.Cuba baiki kekurangan diri,tambahkan keyakinan dan mantapkan pengetahuan!Insyaallah aku pun boleh!!(^_^)

    aku pun tak tahu apa relevannya binatang ni dengan topik entry aku.Tapi disebabkan haiwan berbulu ni terlalu menarik, aku tayang la dia kat sini.Kucing ni kacukan siam sebab tu comel.Tapi biasalah lumrah hidup...yang cantik atau comel memang sombong!!!sama la macam aku..eh?hahaha!

No comments:

Post a Comment