Tuesday 8 October 2013

How to communicate with others?

  Assalamualaikum.

Lately,aku baru perasan something dalam diri aku yang agak kurang enak perasaannya.Apa itu?
Kalau nak diikutkan,benda ni takde lah teruk sangat sampai tahap kronik atau menjejaskan maruah diri.Cuma sedikit rasa keyakinan diri terjejas dan akan menimbulkan tanggapan negatif orang lain terhadap diri aku.

Dari aku form 1 lagi,kawan aku,Azah kata aku ni sombong.Siap kena pulau lagi (Kesian aku...).Masa form 2 aku pindah sekolah (bukan sebab kena pulau ye....),kawan kat sekolah baru,Yana pun kata aku sombong.Masa form 5,my friend Bieyla transfer kat sekolah aku.Dia duk kat meja sebelah aku.Lepas kami jadi kawan rapat dia bagitau yang aku ni tersangatlah sombong masa awal awal kenal.

Ada mamat mamat sewel kat fb pun kata aku ni sombong,berlagak,poyo and segala macam jenis sifat mazmumah yang sama waktu dengannya la kat aku.Semuanya gara-gara aku tak balas diorang punya hai and salam perkenalan yang menjurus ke arah lagha tu.(Maaf kerana bajet bagus sikit)

Masa register and dalam tempoh MDS kat UiTM ni pun kawan kawan aku kata aku ni sombong giler.Siap ingat aku ni umur 26 tahun lagi sebab nampak macam berlagak giler.Kurang ajer sungguh kalian!!Haha...Aku pun rasa hairan jugak la.Betul ke aku ni sombong?Atau aku ni kedekut senyum?Kedekut duit tu aku mengaku la.Tapi kalau kedekut senyum tu tak pasti la pulak....

Kalau nak katakan diri ini seorang yang pendiam....rasa geeeeliiii pulak nak mengaku.Orang yang kenal rapat dengan aku pun mungkin akan muntah kuning kalau baca statement palsu aku ni.

Nak katakan pemalu,ada la sikit......(Sila sediakan baldi di sisi anda).My mom pun pernah kata yang aku ni pemalu tak bertempat orangnya.hikhikhik...rasa macam gadis melayu terakhir sangat!

Kesimpulannya,aku ni cuma tak pandai nak berkomunikasi je.Bukanlah bodoh sangat...cuma tak pandai sikit je......hekhekhek...ditambah pulak dengan sifat pemalu sedikit.Maka dua gabungan ini akan menghasilkan satu perasaan yang dipanggil malu-malu miow...ngeeee~

So,kepada semua kenalan,rakan rakan,guru guru,lecturer lecturer,sedare mare and semua jenis hubungan yang wujud lagi dalam muka bumi ni.....jika anda lihat saya membuat bodoh,mempamerkan wajah yang tiada perasaan mahupun cuba menyorok di belakang badan mummy atau abang saya,silalah datang menegur saya tanpa rasa ragu ragu.Kerana peratus untuk saya menegur anda terlebih dahulu sangat lah rendah atau mungkin negatif!

Namun jangan risau,saya seorang yang tak lokek dengan senyuman.Apa gunanya Allah kurniakan saya lesung pipit jika tidak dipersembahkan kepada umum.........walaupun lesung pipit saya telah dikaburi oleh jerawat...(*&^%#@)

Akhir kata,aku pun tak tahu apa yang aku melalut kat sini.kalau ada iktibar silalah ambil dan manfaatkan dalam kehidupan anda.Kalau takde...cari je la isi tersurat dan tersirat dalam entry ni ,kemudian buat ringkasan dan submit.Hahaha!

Mungkin dek kerana otak ni terlalu tepu dengan tekanan,maka entry yang dihasilkan sebegini rupa jadinya.




..............................................






......................................................................







......................................................










......???










ARGGHHH!!!!STRESSSSSSS!!!!!!!CEPAT LA CUTI!!!


No comments:

Post a Comment