Wednesday 6 November 2013

Malang atau cuai?

Assalamualaikum...

sambil berbaring malas kerana mengantuk dan kekenyangan aku taip entry ni..sebenarnya macam malas nak buat apa apa..tapi rasa macam malas pulak kalau tak buat apa apa..jadi apa yang aku harus buat sebenarnya?mmm...i have no idea..jadi aku putuskan untuk berblogging..yeay!!!saya suka saya suka!

Semester 2 ni aku banyak kelas praktikal.kalau nak diikutkan takde la banyak pon..ada 2 je..cuma kerana tempoh kelas yang terlalu lama (8 pagi - 2 petang ) aku rasa macam banyak la..

Hari isnin aku ada kelas serving.Waktu kelas serving ni kami kena buat mock restaurant la supaya dapat feel macam real je..So dalam mock restaurant ni kena la ada supervisor (SOD),waiter,runner and steward.

Supervisor tu supervisor la..takkan tak tahu kot?Waiter pun.....takkan tak tahu kot?Ala...yang tukang ambil order,serve guest kat meja tu...tu waiter la tu.Runner ni pulak kejanya tukang ambil makanan kat kitchen.Kiranya runner ni pembantu waiter la,waiter suruh ambil itu ini,diorang pun pegi la ambil.Best tau jadi runner,rasa macam tengah shooting Running Man....Sparta!haha!!

Okey maaf..pengaruh Running Man agak kuat merebak dalam diri,maka begini la jadinya..Berbalik pada mock restaurant aku tadi..the last one is steward.Steward ni bukan adik beradik Kristen Steward atau Martha Stewart ye..tapi si pencuci pinggan kat hotel atau restoran..nama glamournya steward la.Takkan nak panggil budak pencuci pinggan je kot.Nama jawatan tu kena la seiring dengan harga sepinggan salad.Eh!apa yang aku lalutkan ni...?

Okey,setakat ni semua tu aku dah pernah jadi dah..SOD,waitress,runner and steward....and setakat ini juga dah 2 kali aku pecahkan pinggan!!!yeay!!Tahniah....!Orang lain tak berani buat aku je yang buat!huuuuuuuuu....

Pertama masa aku jadi runner.Waktu tu dah nak abis klas dah..nak simpan balik semua pinggan.Sambil aku tatang pinggan tu bagai minyak yang penuh..entah macam mana dia jatuh.Mungkin sengaja nak bagi aku glamour kot sebab kejadian tersebut berlaku kat lobby hotel UiTM yang dipenuhi dengan pelajar sem 1 yang tengah ada klas Front Office (FO) and pekerja pekerja hotel tu la.Dah la Lantai Lobby tu mosaic,can u imagine macam mana bunyinya kalau 7 8 biji pinggan kaca jatuh ke atas lantai mosaic???Kalah bunyi bunga api time deepavali!Kalau tak percaya try la kat rumah.

Second time waktu aku jadi steward.Oleh kerana hubungan aku dengan mesin memang agak tak baik..maka mesin pencuci pinggan tu pun boikot aku.habis satu rack pinggan jatuh!Kecangg!!Sedap sangat bunyinya.Macam bunyi duit siling dalam tabung burger kita..hewhewhew~~
Kan aku dah cakap aku tak percaya kat mesin!!!!

Okey,settle kelas serving..Kita pergi ke kelas kitchen pulak.Kelas kitchen kami hari khamis.Waktu kelas kitchen ni kami main masak masak..Yeay!!Aku paling tak suka memasak!! (sigh)
Setakat ni jugak dah 2 kali aku terpotong jari!yuhuuuu~Bravo bravo!!Orang lain tak berani potong jari sendiri aku je yang buat!!

Hubungan aku dengan bab bab dapur ni memang tak baik.Lebih lebih lagi minyak.Aku tak suka main goreng goreng sebab aku tak suka minyak and minyak tu pun tak suka aku.Sebab tu dia suka percik percik kat aku..grrrrrrrr!!!!

Tapi lecturer aku selalu pesan.Try to love what you are doing now because it will be your future career.Emm..lecturer mana yang cakap tu ek?entah le..eh silap!Tu mak aku yang pesan!hehe...jadi aku edang cuba untuk suka bidang yang aku ceburi ni..Kata nak pakai kereta mini cooper,kena la blaja rerajin kan?!hihiii

ni masa aku jadi SOD..so diorang ni staff aku la

ni waktu first klass kitorang..sebab tu eksited kemain nak bergambar

ni pon first klass untuk kitchen..sebelum g klass snap pic dulu ^^




okey itu je..bubye!!!

No comments:

Post a Comment