Tuesday 18 March 2014

SELFIEE~


Dunia digembar-gemburkan dengan fenomena selfie. Hinggakan perdana menteri Malaysia pun terpengaruh dengan gejala ini. Selfie bukan lagi perkataan asing dalam kehidupan seharian malah ia telah menjadi satu budaya yang menyebabkan sesetengan makhluk macam gua ketagih.Muahahaha!!


cakkk!

    Pembuka bicara haruslah mengagambarkan ciri-ciri pelajar yang pernah merangkul anugerah Terbaik Bahasa Melayu STPM. Dulu pernah berangan nak jadi wartawan macam Nurul Shuhada Nurul Ain tapi sebab bibir gua tak nipis macam bibir dia jadi terpaksa batalkan niat ngada-ngada tu. Bibir gua seksi doh macam Anjelina joling!

    Berbalik pada topik asal, gua sejak 2 menjak ni dah ketagih dengan aktiviti yang digelar 'selfie' ni. Tapi bila dikenangkan balik sejarah hidup gua, bukan sejak 2 menjak ni tapi dah lama sebenarnya gua suka menginterferemkan wajah dalam mana mana gajet yang mempunyai aplikasi kamera. Tidak kiralah daripada kamera zaman kodak dulu mahupun kamera henpon nokia yang bersaiz 2 megapixel. Tapi sudah semestinya aplikasi kamera 360 yang menjadi kegilaan gua.

    Bukan kerana gua mengikuti arus semasa, tetapi kerana aplikasi tersebut telah berjaya membuatkan gua jatuh cinta pada rupa sendiri. Tapi itu bukan bermaksud gua kecewa dengan hidup gua yang telah lama kontang jiwanya ini tanpa kehadiran seseorang yang bernama 'kekasih' . Tapi kerana gua memang typical girl. Typical girl kat Malaysia ni mahupun Nusantara atau Timur tengah memang suka menatap wajah sendiri (ke...gua je macam tu?)

   Gua tabik la dengan sape genius yang cipta kamera 360 ni. Mesti dia banyak makan kismis sebab tu otak ekselen. Ia bukan sahaja mampu menghapuskan jerawat gua tanpa perlu pakai concealer mahupun menjalani rawatan di New York Skin Solution selama 8 kali, malah menjadikan kulit gua flawless bak Nora Danish bak hang! Gua dah tak payah nak guna picasa lagi demi menghapuskan seketul seketul jerawat gua yang dah jadi koleksi peribadi ni.

   Oleh yang demikian gua telah menjadikan selfie ni sebagai aktiviti rutin yang wajib setiap hari terutama sekali sewaktu mengantuk dengar lecturer membebel pasal kod kod airport atau lebih dikenali sebagai IATA code sambil diselang selikan dengan nama nama negara mahupun negeri yang sumpah gua tak pernah dengar selama gua hidup 21 tahun ni.

    Walaupun henpon gua takde aplikasi 360 ni, tapi itu bukan masalah bagi gua sebab kawan-kawan gua semua up to date. Gua sorang je yang old school sikit sebab takde kamera 360, takde whatsapp, weechat, instagram, line, kakaotalk mahupun simsimi. Kalau gua teringin nak semua tu gua rembat je la mana-mana henpon kawan gua. Hidup gua simple je der.......gua tunggu barang free je.  Sebagai contoh henpon subsidi dari abang gua, kamera digital hadiah dari emak gua, beg kakak gua yang dia simpan dalam almari gua curi, kereta pusaka bapak gua, dan topup maxis henpon gua yang gua dah amanahkan kat mak gua untuk topup tiap tiap bulan.

Simple right?

Sebagai penutup gua nak tepekkan wajah gua yang gua rasa bangga bila tengok. Sampaikan abang gua nyaris muntah darah sebab tengok tahap kecomelan gua yang melebihi paras normal ni. Gua pun rasa nak sepak muka sendiri 3 kali sebab rasa bersalah menipu diri sendiri. Sekian laporan dari gua, wassalam.



sebelum kelas Finance...

sebelum kelas Economics...

selepas kelas Economics...

selepas kelas BEL..

waktu intern dulu...lepas habis kerja....

time EXKEP..we are from Skuad MDAB! kelab janda kata Izzat.....

time kelas Jepun..sensei tengah membebel kat depan..kore kore..demo..ja....hai!

time photoshoot untuk MT Skuad MDAB. Janda? Hello! we olls anak dara hokey!

  

2 comments: